יום שישי, 15 בספטמבר 2023

מאמר כללי על כמה דברים שהבנתי ומצב העניינים אצלי.

רציתי לחלוק איתכם מצב עניינים כללי, שלא במסגרת מאמר אודות נושא מסויים כפי שאני עושה בדרך כלל, או במסגרת של מניפסט או שיר, אלא מין ביטוי בו אני חולק איתכם דברים שנוגעים לעשייתי. מאז אני מקדיש את עצמי לכתיבה ולפרסומה התרחב הקהל שלי, כיום מחפשים אותי גם המתעניינים בכתיבה ובטקסטים ואני מברך על התרחבות זו. שמתי לב שהדיונים עוסקים כיום בנושאים חשובים יותר, למשל האמונה, אופי המחשבה ועוד. והרחבה זו נובעת משימת דגש במקומות בהן הדגש איננו נמצא לרוב למי שמצייר ומציג את ציוריו אשר בדרך כלל לא שואלים אותו אודות הפילוסופיה ואף הדת נידחקת לאיזה מקום פחות חשוב בגלל המצב במקצוע, דבר שאינני מברך עליו. מבחינתי נושאי הדיון צריכים להיות עמוקים, רחבים, ואף כלליים ולא להיות מוגבלים לנושא הציור כפי שקורה כאשר מציירים מדי יום. הרחבת הדיון יוצרת תיאוריות יותר משמעותיות ורחבות יריעה, אשר עוסקות מעבר לבעיות הציור הפיסול והרישום. ואני כותב היום על נושאים רבים נוספים והמתעניין למצוא את החומרים ימצאם, אני מרבה לפרסם באתרי אינטרנט וביניהם באתר אקדמיה דוט אדו.  יש לי שני אתרים אישיים באתר הזה ושני פרופילים ותמצאו אותם בחיפוש פשוט או את אחד מהם בלינק שהצבתי פה.

https://talslutzker.academia.edu/  

בתמונה: קאנט שופנהאואר וניטשה בקולאז' דיגיטלי שלי.


 ההתרחשויות הטקסטואליות הן בתחום השפה אך גם בתחום השאלות המטאפיזיות, פילוסופיה של המדע, אסתטיקה, רעיונות על טבע העולם, התפישה האנושית ועוד שאלות ותשובות ראויות לתשומת הלב שלי וגם שלכם. אני מוצא חומר רב בספרים ומשתדל להוסיף משהו מתוך הזווית שלי על הדברים והיכולת שלי להוליך את הקוראים בין מאמרי שכוללים גם את ספרי 'כתבים ומניפסטים' וגם פרסומים רבים באתר יקום תרבות בו יש לי קוראים רבים. פילוסופים רבים רצו לכתוב מהו טבע העולם בו אנו חיים ושלושה מהם תיארו אותו במונחים מעניינים שבחרתי להתייחס אליהם בימים אלו. קאנט קרה לעולם ה'נאומנה', זהו העולם כשלעצמו אליו אין לנו גישה. 

שופנהאואר טען שהעולם הוא ה'רצון' שחוץ ממנו יש לנו רק 'דימוי' העולם. וניטשה טען שהקיום שלנו הוא בעצם ה'רצון לעוצמה' וזאת בהשפעת שופנהאואר. אלו דברים חזקים ובעלי משמעות שבחרתי לתת להם יחס מיוחד גם בפוסט זה משום שאני מוצא בהם ביטוי לעוצמתו של העולם, ולו ברובד המסמן המשלה אותנו להיות הממשי. אנו עשויים לחשוב שכך הם הדברים עם קריאה בכל אחד מהפילוסופים האלו, העושים זאת מגשימים את קיומם ברובד אחר ממה שמוגשם אצל רוב האנשים שאינם עוסקים בפילוסופיה, וזה נותן מעין מבט על על החיים כפי שהם נתפשים ממרום חשיבתם של פילוסופים דגולים אלה שלא המעיטו גם להתייחס לקודמיהם וגם רבות ההתייחסויות אליהם בכתבים מאוחרים יותר. 

עיסוק בתחום הזה מהווה אלטרנטיבה למדיה המושיטה זרועותיה לכל חלקה טובה בקיום שלנו. כשתקראו שופנהאואר לא יפיעו בספר פרסומות לשמפו או לרכב חדש, לא ינסו לשכנע אתכם לצפות בסידרת טלויזיה, ולא יעדכנו אתכם בחדשות בהן אותו משדר חוזר לרוב כמה וכמה פעמים. הקריאה הפילוסופית מציבה את הקורא במבט על הקיים ולא בתוך הויית החול בה שרויים הרוב, ובאותו הזמן היא שונה מהחשיבה הדתית. אחד ההבדלים הוא למשל שפילוסופים יסתרו את קודמיהם, דבר שלא קורה בבית הכנסת בו כולם יסכימו על אמיתותם של כתבי הקודש בהם אסור לעשות אף שינוי. הפילוסוף יוסיף ויעמיד את קודמיו על טעותם, הוא יפרש מחדש כתבים פילוסופיים קיימים ויעביר ביקורת על גורמים שילטוניים. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה