יום רביעי, 20 בספטמבר 2023

על החיים בהרצליה

 

לאחרונה התקתי את מקום מגורי להרצליה, החוויה שונה מאוד מהחיים בתל אביב. קודם כל עברתי לעיר שקטה יותר, יש בעיר הזאת פחות פרטנזיות. גם פחות עויינות יש בה. והרוח הכללית היא של שלווה ונעימות, וזה מדי יום. ובתוך השקט והשלווה האלה אני קורא וכותב, ומתרגם. אפשר לומר שהשקט מזין אותי, גם אם אני מתגעגע לפעילות המרובה שתל אביב הציעה לי. לא היתה לי ברירה אלא לעבור, ועברתי. בעיר הזאת ישנו סינמטק חדש בבנייה, וישנו ספר שכיף לבקר במספרתו, וישנם כמה בתי קפה שאני שותה ואוכל בהם. באופן כללי הדברים אינם מופרעים פה, ואין את התסיסה שאפיינה את העיר הקודמת שחייתי בה. אני חייב לומר שלמרות שאהבתי את האתגר שתל אביב הציעה השקט של הרצליה נעים לי. הוא נותן לי יותר שקט ושלווה הדרושים לי, ואני חי איתם בשלום ומוצא את עצמי שליו יותר. יש פה פחות חיי חברה לרווקים, זה נכון.

אבל אינני שותה אלכוהול בכל מקרה, ואני עדיין יוצא לתל אביב מדי שבוע ונהנה גם ממה שיש לה להציע. יש לי זמן, לחלום חלומות ולכתוב אותם, לשוחח בטלפון ולצפות בטלוויזיה, ליהנות מהדירה החדשה שלי ולתת לכל דבר זמן ותשומת לב. העולם איננו נחרב עם המעבר וחיי נמשכים למרות שראיתי את עצמי חלק מתל אביב שנים רבות. בקרוב חוזרים אל האוניברסיטה ואני אשוב אליה, כל זה רק בחודש הבא. ויש את תחנת רכבת הרצליה שהאוניברסיטה היא רק תחנה אחת ממנה במרחק, כך שהגעה לתל אביב איננה סיפור מסובך מדי. יש גם אוטובוסים כמובן. העולם איננו גואש ורועש מפה, והמלאכה שעלי לעשות מרובה, למשל התרגומים, ואני מקדיש את עצמי למה שצריך לעשות, מפרסם מאמרים באינטרנט ודואג לכל דבר ועניין.


בתמונה: המרינה של הרצליה

בזמן האחרון קראתי פילוסופיה גרמנית ומצאתי בה עניין ודברים לחשוב עליהם, רק שאין הרבה עם מי לדבר על הפילוסופיה שמעניינת אותי, כך שנקודת הכובד היא בקריאה עם עצמי בנושאים שמעניינים אותי. בכל פעם שאני משגר לאינטרנט איזה מאמר או שיר אני מקווה שיהיה מי שיתעניין בו, ומספר הקוראים שלי טוב, נראה שמתעניינים בי, בבלוגים ובאתרים שאני מפעיל.

דרך האינטרנט החברויות שלי נמשכות באיזה מצב וירטואלי כזה, ואני מצפה לפגוש את חברי הטובים פנים אל פנים כשהדבר רק יתאפשר לנו. אל הקוראים באינטרנט אני פונה כעין חברים אותם אני משתף במחשבותיי, גם בפרסום זה. לפעמים נראה לי שחסרה לנו הדת במציאות היומיומית החולית שלנו, שהדת ממלאת מקום חשוב בחיינו, ושעלינו להכיר בכך באופן מודע, גם הפילוסופיה חשובה לנו, אפילו שרבים כל כך בארץ אינם יודעים את מקומה. כל פעילות רוחנית שאדם עסוק בה מעשירה את חייו הרוחניים, ובכך כלולות כמובן גם השירה והפרוזה, ומוזיקה היא חלק מזה. עלינו, על כולנו, לחיות חיים רוחניים מלאים ולא חלקיים, להגשים את הפוטנציאל הרוחני הגלום בנו, ולא להפקיר אותו לצרכנות של תכנים ומוצרים, דבר שאיננו מחליף את חיינו הרוחניים אלא ממלא אותנו רק באופן רגעי ברובם המוחלט של הפעמים. הירשמו ללימודים, צרו דברים! היו יוצרים! הביעו את הצורך הגלום בכם ליצור ולחשוב. ואינני מתנגד להתקרבות לדת, יש בה מילוי צרכים הכרחי לנו. ביקור בבית הכנסת יכול להועיל למתפלל, אל תשכחו את זהותנו ואת המסורת שלנו, וזאת למרות עמדותיי הליברליות, אני מכיר בחשיבות כל הפעולות האלה. שימרו על חייכם מלאים מבחינה רוחנית ואל תתנו לריקנות אחיזה בחייכם לעולם.   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה